Translate

18 gru 2016

"Łotr 1" i nowy multipleks

Wczoraj bylem z synem w kinie.




Kultowa saga – „Gwiezdne Wojny” doczekała się kolejnego filmu, choć po przejęciu przez Disneya i zeszłorocznym VII epizodzie byłem pełen najgorszych myśli, to film zrobił na mnie ogromne wrażenie. Twórcy oddali w nim tą dawno zapomnianą atmosferę, którą pamiętam z „Imperium Kontratakuje” czy książek, zwłaszcza z serii „X-wingi”.
Nie obyło się co prawda bez „kalki” - K2-SO to niemal wierna kopia C3-PO, ale to tylko taka moja mała uwaga.










Kino… cóż… nie mogło się obyć bez wizyty w nowo otwartym multipleksie „Cinema 3D”. Wrażenia... mieszane. Wystrój, komfort, klimatyzacja – „The best of the best”.
Ceny biletów w normie, natomiast sam bilet, to typowy „paw” z komputera z QR-kodem, na zwykłej wstążce z kasy fiskalnej, cóż w „starym” kinie był to kartonik z jakąś grafiką z filmu, można to było nawet zachować na pamiątkę, tu… cóż przez pomyłkę o mało nie wyrzuciłem do kosza.
Popcorn i Cola – tu ceny niestety zabijają, za mały zestaw niemal 20 zeta, sory, ale to zakrawa na zdzierstwo, na dodatek pojemnik na ową kukurydzę jest firmowy – z logo kina. I znów w „starym” za niższą cenę miałem duży zestaw i kubełek o tematyce filmu.

 
Technologia 3D, cóż… nie byłem do końca zadowolony, miałem „przebicia kanałów” - część informacji przeznaczonych dla prawego oka była widoczna i lewym, co prawda sporo bledsza, ale jednak, odwrotnie sytuacja była podobna jednakże na progu widzenia – widoczne tylko przy kontrastowych, ostrych krawędziach. Z dostępnych informacji wiem, że kino pracuje w standardach Dolby 3D, oraz DepthQ. Okulary które trzeba zakupić to jakaś tania Chińszczyzna, kompletne no-name, z filtrami polaryzacyjnymi, co wskazywało by na technikę DepthQ. Okulary Dolby 3D są dużo droższe i raczej nawet w tym nowym multipleksie nie będą do kupienia. „Stare” kino pracowało tylko w Dolby 3D, okulary dostawało się przed seansem i po trzeba było je zwrócić, ale za to efekt był duuuuuużo lepszy.


Dolby Atmos – to trzeba poczuć na własnej skórze, po prostu powala. Za sam ten dźwięk jestem skłonny wybaczyć niedociągnięcia obrazu 3D.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Do "Januszy biznesu". Wszelkie komentarze noszące znamiona reklamy (link do strony firmowej, nazwa użytkownika będąca nazwą bądź adresem firmy itp.) będą niezwłocznie usuwane.